Kamutov kruh

Kamutov kruh je prava beljakovinska bomba, zlasti, če je zamešan iz 100% polnovredne kamutove moke, kot ga pripravljamo v Deveti vasi. Je nekoliko sladkastega okusa in ima zelo prijeten vonj. Kamutov kruh predstavlja zdrav polnovreden obrok, saj vsebuje počasne ogljikove hidrate, veliko beljakovin in mineralov.

 

Sestava:

  • polnozrnata kamutova moka
  • nejodirana morska sol
  • kvas
  • voda

 

Izdelki:

  • kamutov modelni kruh 1000g, 600g ali 300g, hlebček 500g, kolut 400g, rezine 190g
  • bombetka, kajzerica, štručka, žemlja 100g ali 80g


O kamutu

Kamut je starodavna vrsta pšenice, najtesneje povezana z današnjo durum pšenico, iz katere pečemo kruh. Kamut naj bi izviral iz Egipta. Kamut v starodavnem egiptovskem jeziku označuje pšenico. Kamutovo znanstveno ime je Triticum turgidum, podvrsta turanicum.

Največ ga pridelajo na ekološki način, saj je za to obliko kmetovanja zelo primeren. Kamut je (še) gensko nespremenjen, zato raste počasneje, kar pomeni manjšo pridelavo.

Kamutov kruhKamut ima v primerjavi z navadno pšenico veliko večjo vsebnost beljakovin (40% proti 15%), mineralov, kot sta magnezij in cink, vitaminov B in vitamina E ter nenasičenih maščobnih kislin. Le vrednost prehranskih vlaknin je v kamutu nižja. To žito naše telo prebavi brez kakršnikoli težav. Kamutova moka ni rafinirana ali beljena ter ima vso hranilno vrednost izvirnega žita. Moka ima blagi, nekoliko sladki okus in jo lahko uporabljamo namesto navadne pšenične moke v praktično vsakem receptu. Odličen je denimo kamutov kruh ali testenine. Zrna kamuta lahko skuhamo tako, da so podobna riževim, ter ji lahko jemo kot dodatek k juham ali hladna v solatah.

Zrna kamuta so visoke energetske vrednosti in vsebujejo več beljakovin, cinka in magnezija kot ostala žita. Vsebuje tudi več antioksidativnega selena, ki preprečuje nastanek raka na prostati in povečuje imunsko odpornost. Vsebuje tudi 30 % več kompleksa vitamina E (alfa 2, beta tokoferol, delta… in ostale). Kvalitetna zrna vsebujejo tudi do 65% več aminokislin in nenasičenih maščobnih kislin. Vsebuje veliko vitaminov B1,B2, niacina, pantotenske in folne kisline, B6 in vitamin E. Zaradi tega se kamut ocenjuje kot visoko energetska hrana.

 

Za zdravo srce

Prehrana s kamutomNekatere študije kažejo, da kamut preprečuje nastanek kardiovaskularnih bolezni in kapi. Raziskovalci še nimajo dovolj dokazov, da bi lahko te izsledke dokončno potrdili, vendar upajo, da držijo. Študije kažejo, da lahko prehranjevanje s kamutom zniža tveganje za nastanek določenih vrst raka, kot so rak na dojkah, v prebavnem traktu in črevesju ter razni trebušni raki. Obenem je dober tudi za diabetike, saj uravnava raven sladkorja v krvi. Kamut vsebuje veliko mineralov in vlaknin. Vlaknine odpravljajo zaprtost, zgago in druge želodčne težave. Pogosto uživanje zmernih količin kamuta lahko tako drastično izboljša vaš prebavni sistem.

 

 

Antioksidanti

Kamut vsebuje vitamin E in B pa tudi minerala magnezij in železo ter druge antioksidante. Te substance nas ščitijo pred prostimi radikali, ki povzročajo celične poškodbe, zaradi katerih lahko zbolimo za rakom.